Online Users HEY THERE STALKER! WELCOME TO MY BLOG PAGE. IF YOUR CREEPING ON MY PAGE HOPE YOU FIND WHAT YOUR LOOKING FOR. LOL !

27 July 2011

Harap mengerti...

Kali ni aku nak ambil cara mudah. Aku dah malas dah nak hampakan hati sape2 lagi lepas ni. Memang silap aku sebab dah banyak bagi harapan kat diaorang. Niat aku cuma nak jage perasaan diaorang. Tak lebih dari tu pon. Kalau orang tu baik dengan aku, insyaAllah aku pon akan baik dan menghormati mereka. So aku tak berani nak buat mereka kecik hati ke,ape ke. Tapi disebabkan layanan yang baik tu, dalam diam diaorang simpan satu perasaan yang tidak sepatutnye ade dalam diri diaorang terhadap aku. Aku cuma suka berkawan. Aku sayang semua kawan2 aku. Tapi prasaan sayang tu cuma sebagai kawan biase. Tak lebih dari tu...
To be honest.aku tak suka kalau korang simpan prasaan yang sia-sia tu kat aku. Memang kite tak boleh nafikan perasaan SAYANG atau CINTA tu kat seseorang. Perasaan tu datang dengan tibe2 je kan..Oke. aku cube untuk memahami. Tapi aku cume harap lepas ni korang jangan la layan aku macam girlfriend korang yee. Aku tak mau terhutang budi dengan sape2 lagi. Layan aku macam mane korang layan kawan2 korang yang lain. Aku lebih selesa kalau korang layan aku macam kawan biase korang.So sekarang aku nak mintak maaf sangat2 if kebelakangan ni aku banyak berubah. Tak mungkin aku akan terima cinta kawan aku sendiri. Sedangkan cinta orang yang dulu penah aku sayang pon aku tolak, ape lagi kalau cinta orang yang aku cuma anggap sebagai kawan biase. Sekarang ni hati aku memang dah tertutup untuk sape2. Biarlah aku ubah dulu sikap aku yang tak matang ni sebelum aku terima cinta dari seseorang. Aku perlukan masa yang agak panjang. Lagi pun sekarang ni aku dah selesa hidup macam ni. Tanpa ade kongkongan sape2, tanpa kesalahfahaman, tanpa perkelahian, tanpa penipuan, tanpa keegoan,tanpa paksaan,tanpa air mata, and something like that. Lagi pon kite tak tahu siape jodoh kite kan..Jodoh kite tu pasti ada dan tak kan kemane-mane. Teringat pulak ade satu ayat dalam drama petang2 Stanza Cinta kat TV3 hari tu.

"Allah dah tulis jodoh kite sejak dulu lagi, saya percaya dengan jodoh Allah..Kalau Allah dah tetapkan sesuatu untuk kita, kalau isi alam cube menghalang macam mane pun, kite tetap akan dapat..Tapi..Kalau Allah dah tetapkan sesuatu tu bukan untuk kite, walaupun seluruh isi alam cube menghalang, kite tetap tak kan dapat"..

 Ehhh...lebih satu ayat kot..hahha!



4 comments :

haniey said...

erm btul tu sps swk ckp..insyallah kalu ada jodoh mmg xkemana..dan sgt susah utk time kwan kita sbg org yg kita cinta..hani fhm..

M O Y M O Y said...

thz hanie krna turut memahami ^_^

adan said...

perasaan syg kepada kawan susah untuk di ubah kepada cinta pada kawan..

M O Y M O Y said...

hmmm...tawu x mengape...