Online Users HEY THERE STALKER! WELCOME TO MY BLOG PAGE. IF YOUR CREEPING ON MY PAGE HOPE YOU FIND WHAT YOUR LOOKING FOR. LOL !

06 May 2011

Hargai Cintamu..




Bayangkan jika korang cintaka seseorang tapi orang tu tak cintakan korangpun. mesti menyakitkan bukan? Tapi...Korang mesti akan lebih kecewa jika korang mencintai seseorang tetapi tidak mempunyai keberanian untuk memberitahu apa yang korang rasakan. Betol tak??

Percaye atau tidak, 


korang memerlukan seminit untuk tertarik kepada seseorang, 
sejam untuk menyukai seseorang, 
sehari untuk mencintai seseorang tetapi 
mengambil masa seumur hidup untuk melupakan seseorang yang korang cintai. 


Mungkin tuhan sengaja temukan kita dengan seseorang yang tak sepadan sebelum kita ditemukan dengan seseorang yang sehati sejiwa dengan kita. Then, apabila kita bertemu dengan orang yang tepat, kita akan tahu betapa berharganya anugerah itu.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu seseorang yang sangat bererti bagi kita namun akhirnya kita terpaksa biarkan dia pergi. Bila pintu kebahagiaan tertutup, yang lain terbuka.

Tapi sometimes kita menatap terlalu lama pada pintu yang tertutup tu sehingga kita tidak melihat pintu lain yang terbuka untuk kita.

Teman yang terbaik adalah individu yang sentiasa berada di sisi, berasa seronok jika bersama dan tidak pernah mengatakan apa-apa selain tetap menyokong kita dari belakang.

Ada yang ingin sangat kita dengar tetapi tidak akan pernah kita dengar daripada seseorang yang kita suka. Tapi jangan sampai kita menjadi tuli walaupun tidak mendengar luahan hatinya.

Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal jika kita masih ingin mencuba. Jangan menyerah selagi kita masih ada harapan. Jangan pernah kita berkata kita tidak mencintai dia lagi walhal kita tidak sanggup biarkan dia pergi.

Cinta datang kepada meraka yang masih mempunyai harapan walaupun sering dikecewakan. Cinta hadir kepada mereka yang masih mempercayai, walaupun kerap dikhianati. Cinta juga menghampiri mereka yang masih ingin mencintai, walaupun berulang kali disakiti dan kepada mereka yang mempunyai keberanian serta keyakinan untuk mengembalikan kepercayaan. Janganlah mudah berputus asa...

Jangan melihat melalui wajah, itu boleh menipu. Jangan melihat kekayaan, itu boleh luput. Berharaplah pada seseorang yang dapat membuat kita tersenyum kerana sebuah senyuman dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah.

Berharaplah kita bertemu seseoang yang dapat membuat kita tersenyum. Ada saat dalam kehidupan apabila kita sangat merindukan seseorang, ingin menemui dan memeluknya.

Berharaplah kita dapat memimpikan si dia, pergilah ke mana sahaja kita ingin kunjungi, jadilah sesuai dengan keinginan kita kerana kita hanya hidup sekali dan satu kesempatan untuk melakukan apa yang diinginkan.

Semoga kita memperoleh cukup kebahagiaan, cukup dugaan untuk membuat kita kuat, cukup penderitaan untuk membuat kita menjadi manusia yang tabah dan cukup harapan untuk membuat kita berbahagia.

Orang yang bahagia tidak perlu memiliki yang terbaik dalam segala hal. Tetapi mereka melakukan yang terbaik dalam segala hal. Kebahagiaan bukan bagi mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang mencari, mereka yang mencuba.

Cinta bermula dengan senyuman, tumbuh dengan kemesraan dan berakhir dengan linangan air mata. Masa depan yang cerah berdasarkan masa lalu yang dilupakan. Kita tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan hingga kita melupakan kegagalan dan rasa sakit hati.



2 comments :

ღKekunangpelangiღ said...

Sweetlah murni.
Entry ni Epol suka. :)

MISS MURNI said...

^_^ thanks epol coz sudi bace entry ni :)